donderdag 12 december 2013



Ars, kunstenaarsvereniging te Leiden, organiseerde 'K&K', een project waarbij  kunstenaars op elkaars werk reageren. Veel verschillende deelnemers en een verrassend resultaat. Door middel van loting werden duo's gevormd. Zo  kwamen door het toeval Hein Kuipers en ondergetekende bijeen.

Joke: "Ik bezocht Hein in zijn atelier, een week later bracht Hein een tegenbezoek."



Hein: "De zee schilderijen van Joke hebben een sterke verwantschap met mijn zee schilderijen. Dat wil zeggen, haar interpretatie is anders."
" ..... heb ik gekozen voor datgene wat mij altijd overvalt als ik aan een zee sta. Ik krijg meteen de kriebels dat ik óp de zee wil. Waar is een boot? "

Joke: " Ik koos een bepaald schilderij van Hein als uitgangspunt. Op dat schilderij was een boom vorm zeer prominent aanwezig."
 
 
De expositie kunstenaar&kunstenaar is te zien t/m 29 december 2013,
adres: Ars, Pieterskerkgracht 9a, Leiden, vrijdag, zaterdag, zondag van 13.00 - 17.00 uur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten